W ubiegłą sobotę słynny na całym świecie kolektyw hip-hopowy Wu-Tang Clan ponownie spotkał się w Toronto, aby zagrać darmowy koncert sponsorowany przez licencjonowanego konopnego producenta HEXO Corp., znanego wcześniej wcześniej jako Hydropothecary.
HEXO Corp plasuje się wśród rosnącej liczby kanadyjskich producentów konopi indyjskich, którzy sponsorują występy na żywo różnych artystów, jako sposób na obejście kanadyjskich przepisów dotyczących reklamowania marihuany i produktów z konopi.
Inni licencjonowani producenci, którzy stosowali tę strategię to Canopy Growth Corp., która sponsorowała bezpłatne koncerty takich wykonawców jak Kendrick Lamar lub firma Aurora i koncert Post Malone.
Według dyrektora komunikacji HEXO Corp. Isabelle Robilliard, celem serii koncertów jest wprowadzenie entuzjastów sztuki i kultury do ich firmy. Koncert Wu-Tang jest jednym z kilku wydarzeń, które HEXO Corp. promuje w całej Kanadzie. Zdarzenia wymagają od uczestników podawania ich danych osobowych w zamian za bezpłatny wstęp.
Taktyka polegająca na zbieraniu i badaniu informacji rynkowych dotyczących potencjalnych konsumentów, pozwala również weryfikować ich wiek.
Według CBC kanadyjskie przepisy dotyczące reklamowania konopi są wciąż mętne. Dlatego licencjonowani producenci zarządzają właśnie takimi wydarzeniami bez ingerencji rządu, pomimo obaw ze strony kanadyjskiej ustawy o reklamach i służby zdrowia, które to ograniczają autoryzowanym dostawcom korzystanie z usług celebrytów, muzyków lub innych godnych uwagi postaci jako potwierdzenia dla wiarygodności i jakości ich marek lub produktów.
Konopie indyjskie zostaną dopuszczone do legalnego obrotu w Kanadzie w celach rekreacyjnych 17 października tego roku.
Kanadyjskie firmy mogą później zmienić regulacje. W obecnej wersji kanadyjskie przepisy dotyczące reklamowania konopi indyjskich ograniczają publiczną reklamę konopi indyjskich lub powiązanych produktów, wszelkie projekty opakowań na konopie indyjskie oraz dystrybucję towarów promujących wymienione firmy.