Fake Hash
Syntetyczny haszysz "Hasan" /GIS /Materiały prasowe

Główny Inspektorat Sanitarny alarmuje o pojawieniu się tzw. fake hashu, czyli syntetycznego haszyszu na polskich ulicach. Dopalacz ten popularnie nazywany hasanem, może powodować poważne zatrucia, zaburzenia psychiczne lub nawet śmierć.

Jak czytamy na łamach RMF 24, GIS podaje, że w ostatnim czasie odnotowuje się dostępność syntetycznego haszyszu, głównie w województwie łódzkim.

Fake hash, popularnie nazywany przez użytkowników “hasanem” jest kleistą masą roślinną z dodatkiem syntetycznych kannabinoidów, które w przeciwieństwie do naturalnych, wpływając na ośrodkowy układ nerwowy, mogą powodować poważne konsekwencje zdrowotne – przyspieszenie akcji serca, niewydolność nerek, zaburzenia psychiczne, a nawet śmierć.

Są to oczywiście dopalacze. Jak podaje GIS, w zabezpieczonych próbkach zidentyfikowano jeden z syntetycznych kannabinoidów o symbolu 4F-MDMB-BINACA, który wykazuje dużo silniejsze działanie od naturalnie występującego w marihuanie THC.

GIS alarmuje także, że w przypadku, kiedy mamy do czynienia z osobą, która zażyła syntetyczny haszysz, należy natychmiast wezwać pogotowie.

Komentarze

Komentarze